olx 4tw, или какво да правим с ненужни джунджурии

… впрегнат в имуществото си и силно затруднен да се придвижва.
(„Уолдън или Живот в гората“, Торо)

Преди година и половина направих първата си продажба в olx. Спомням си отлично – бях заделила няколко неща, от които исках да се освободя, защото не ползвах. Ето и тяхно кратко описание: фотографска чанта (имах си нова, по-малка), велосипед (отново бях с нов), преса за коса (при мен не работи), фотопринтер (подарък към първата дигитална сапунерка) и mp3 player (неизползван от няколко години). Направих на всяко серия прилични снимки и вкарах цялата си зла хитрост, списвайки анотациите им.

И какво стана? За отрицателно време продадох почти всичко, а като видях колко е лесно, реших да пробвам с още. На първо време, да поправя верижната грешка, която се намираше в спалнята ми. А именно: възголямото легло, купено, за да спре растящото ми куче да спи върху мен. Слагайки го в тогавашната ми стая, със закъснение установх, че няма място за библиотеката. Купих нова, пак от ИКЕА. А премествайки се в новия ми дом, нямаше място за бюрото, така че и него смених с по-малко. Обзаведох се и със скрин. Но всяко едно от тези неща беше в спалнята ми поради някаква недомислица, свързана с предходното. И дълкобо в себе си аз знаех това.

Първи жокер – вещи с марката ИКЕА се препродават два пъти по-лесно от всичко останало. Доказателство (или за великите ми способности на продавачка) са старите чаршафи, които вече нямах на какво да постилам и размених за цели 80 лв. Добра сделка! Втори жокер – дрехи не вървят. Но за тях си имаме Shedd.

Разбира се, „под ножа“ паднаха и вехтории от типа на детския ми телевизор, системата ми за музика, стари часовници, одеяла, кецове и кубинки от тийн годините, 2 кожени якета, умалели ролери, ненужни дискове и дивидита + какво ли още не. В olx наистина можеш да продадеш всичко! Колкото и да е абсурдно, някой някъде в България се нуждае от него и рано или късно решава да го потърси тъкмо там.

Ето защо посегнах и към семейните мазе и таван. Позабърсах от прахта 2 дебели телевизора, 2 грамофона, 2 чифта колони, дървени столове и т.н. Сешоарът от младежките години на баба ми срещу 10 лв. Внимание – отървах се от общо 7 стари или ненужни мобилни апарата! Както казах – всичко върви. А най-хубавото е, че не усетих липсата на нито една от „загубените“ вещи. Всъщност това бе мярката ми на раздяла: „Ще усетя ли липсата на това?“ Ако „да“, нещото се запазва, ако ли „не“, изхвърча към olx.

Да препродаваш има и добра страна. Рационално, подредено и екологично е. А и все на някого помагаш да си намери каквото търси. Аз може и да прекалих, но се сдобих с над 3000 лв. И освободих доста пространство – в дома си и в себе си. :)

So go ahead: try it!

П.П. По време на експеримента не пострадаха любими подаръци от семейство, приятели и близки.

Сподели мнението си:

